Egy munkahelyen bekövetkezett baleset (általában ez munkabaleset) után elindul egy olyan adminisztrációs feladatfolyam, amelynek az alapvető célja a baleset ok-okozati összefüggésének vizsgálata és a szükséges intézkedések feltárása annak érdekében, hogy a későbbiekben hasonló jellegű balesetek ne, vagy csak kisebb eséllyel következhessenek be.
Vonatkozó jogszabályi előírások:
Azt a munkabalesetet, amely esetében a munkavállaló több mint három munkanapon át nem volt munkaképes, valamint a foglalkozási megbetegedést és a fokozott expozíciós esetet be kell jelenteni, ki kell vizsgálni és nyilvántartásba kell venni.
A munkabaleset, a foglalkozási megbetegedés és a fokozott expozíció kivizsgálása során fel kell tárni a kiváltó és közreható tárgyi, szervezési és személyi okokat, és ennek alapján a munkáltatónak intézkedéseket kell tenni a munkabalesetek, a foglalkozási megbetegedések és fokozott expozíciók megelőzésére.
Munkabiztonsági szaktevékenységnek minősül a munkabaleset kivizsgálása.