Zenés- táncos rendezvények biztonsági tervének összeállítása

Sajnálatosan a West-Balkán szórakozóhelyen bekövetkezett tragédia kellett ahhoz, hogy a jogszabályalkotók és a hatóságok komolyan foglalkozzanak a zenés-táncos rendezvények biztonsági helyzetével. Ma már nagyon szigorú dokumentációval kell rendelkeznie annak a szervezőnek, aki a vonatkozó jogszabály hatálya alá tartozó rendezvényt kíván megszervezni. Ezen dokumentumok részét kell képeznie egy biztonsági tervnek, amely többek között a vészhelyzet esetén végrehajtandó feladatokat és a végrehajtásukért felelős személyeket tartalmazza.

Vonatkozó jogszabályi előírások:

Zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély (a továbbiakban: engedély) birtokában tartható.
Az engedély iránti kérelemhez a kérelmező csatolja
a) a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény, terület azonosításához szükséges, továbbá alapterületére, befogadóképességére vonatkozó adatokat,
b) a kérelmező nevét, valamint székhelyét, cégjegyzékszámát, az egyéni vállalkozó nyilvántartási számát,
c) a zenés, táncos rendezvény megnevezését,
d) a zenés, táncos rendezvényhez kapcsolódó szolgáltatások megnevezését,
e) a zenés, táncos rendezvény gyakoriságáról, megtartásának napjairól, kezdésének és befejezésének időpontjáról szóló nyilatkozatot,
f) a biztonsági tervet,
g) amennyiben ezt külön jogszabály kötelezővé teszi, a tűzvédelmi szabályzatot,
A biztonsági terv tartalmazza:
a) a zenés, táncos rendezvény helyszínének alaprajzát, befogadóképességét és az oda való belépés és eltávozás rendjét;
b) a zenés, táncos rendezvény helyszínének baleset, elemi csapás, tömeges rendbontás esetére vonatkozó kiürítési, menekítési tervét;
c) a biztonsági követelmények érvényesítésében közreműködők tevékenységének leírását;
d) a biztonsági személyzet létszámát;
e) az egészségügyi biztosítás feltételeinek meglétére vonatkozó utalást; valamint
f) szabadtéri rendezvényeknél a viharos időjárás esetére vonatkozó intézkedési tervet.